Saturday, December 11, 2010

ujian darimu ya allah...

x siapa duga drpd demam jer bleh jd cam ni..ini adlh pengajaran bg sesiapa yg demam..trus la jumpa doktor n amik ubt antibiotik kt sepital or klinik2..

"berat lg mata memandang,berat lg bahu yg memikulnya"..aku hrp yayang's fmly dpt trima musibah yg melanda ke atas suaminya..tmbh2 yayang bru pas bersalin..bby syaqillah bru sebulan lbh skrg..abe mey skt pas 5 ari yayang bersalin..spanjang aku blk kg,tiap2 ari aku pegi rmh yayang..tlg tgk2 kn abe mey..bg semangat kt yayang..skrg ni abe mey da x bleh uruskan diri dia sendiri, x leh berjalan,x leh mkn minum n x leh wat sume benda la dgn kata lainnya..hnya tdo kt ktl n duduk kt krusi roda..ptg td sebaknye rasa..aku tunjukkan gmbr-gmbr lama time dia n yayang kt usm..tujuannya suruh dia ingt blk..bla dia tgk gmbr tu,dia pgg kt muka yayang..pastu dia angkat ibu jari n buat tanda 'ok'..aku yg tgk rasa cam nk nangis..apatah lagi yayang yg tgk keadaan suaminya cm tu..

skrg ni abe mey ada respon +ve..alhamdulillah syukur..yayang ajar kt anak2 dia, "apa yg penting papa sihat"..hermm hrp2 pasni abe mey akan sehat cm biasa..mmg akan ambil msa yg lama,tp sekurang2nya dia dpt uruskan diri dia sendiri..tabah la hadapi ujian ni..aku hanya mampu berdoa yg terbaik tuk yayang..

No comments:

Post a Comment